III teema: Personaalsed õpikeskkonnad.
Mis on personaalne õpikeskkond?Personaalsed õpikeskkonnad on dünaamiliselt ja pidevalt muutuvad keskkonnad, kus ülesehitus ja vahendid sõltuvad kasutaja hetkevajadustest. Keskkonna osad on kergesti asendatavad või täiendatavad teistega või kohandatavad kogu keskkonnaga või vastupidiselt saab mittevajalikud osad eemaldada. Selliselt erinevaid vahendeid kombineerides pakub õpikeskkond üsna võimsaid viise info haldamiseks ja õppematerjalide loomiseks ja kombineerimiseks erineval moel. Oma keskkonna loomist ja haldamist võib interpreteerida kui õppimist toetades erinevaid regulatsiooni, koordinatsiooni ja teadmiste ülesehitamise protsesse. Iga keskkond on erinev sõltudes õppija eelistustest, ootustest ja tema arengust.
Kuidas ma tajun oma personaalset õpikeskkonda oma magistriõpingute raames?Ennem ma ei mõtle sellest et kunagi ma kasutaksin e-õppe, aga praegu tehnoloogiat nii kiiresti arenguvad et me peame iga päev õpima ja arenguma. Aga see ei ole paha need tehnoloogiat mis tulevad meie elusse on väga kasulikud.Ma ise alustan kasutada palju personaalset õpikeskkonda, nt: Moodle, IVA, Hitsa, VIKO jne.Lisaks mitmesugused programmid kodutööde tegemiseks ja veeb artiklite, materjalide otsimiseks, lugemiseks.
Visualiseeri enda personaalne õpikeskkond.
II teema:Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud: mis on õpikeskkond?
Õpekeskkond praegu on väga populaarne. Praegu meil on palju õpikeskkonnad, nt: Hitsa, Moodle, Iva jne. Need annavad palju võimalusi õppimiseks ja õpetamiseks, kogemuste vahetamiseks, tagasiside andmiseks ja saamiseks, info hankimiseks ja jagamiseks jne.Õpikeskkonda võib kasutada individuaalselt õppimiseks või koostööl.
Kui rääkida e-õpikeskkonnast siis mul on kogemusi kasutades neid vaid kui õpilane.Aga nüüd ma õpin õpikeskkonda nagu õpetaja ja ma arvan, et tulevikus oma töös ma kasutan seda.Kui me räägime õpikeskkonna siis ma ei unusta teda ka, sest õpilased peaksid olema mugav ja mõnus õppida.
Õpileping.
Teema. Mida soovin õppida? Mis valdkond?Mina tahaks õppida kasutada erinevaid õpikeskkondi ja tulevikus neid oma tööl kasutada.
Eesmärgid. Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima?
Kui ma tahaks olla hea õpetaja siis ma pean arenguma erinevatel valdkonnadel ja minu eesmärk on parimate leidmisel õpikeskkonnad kasutama hakata, et ise kursust luua.
Strateegiad. Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?
- osaleda loengutes
- uurida materjale
- teha kodutööd
- praktika
Hindamine. Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda? Eesmärk on saavutatud kui ma saan kasutada oma töös õpetajana erinevaid õpikeskkondi vabalt.
Refleksioon. Mis on minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida pean järgmisena tegema? Praegu ei saa öelda aga kui kursus lõpeb siis näeme.
Mulle meeldis sinu ideekaart/mõttekaart personaalsete õpikeskkondade juures. Sooviksin teada, millise programmiga sa seda tegid.
VastaKustuta